BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 4, 2009

Kenapa ya: Gempa bumi di Sumatera.


Ambil contoh satu gambar saja yang kena kampong tapi kawasan sekeliling tidak kena.
Yang herannya kenapa kampong di Sumatera yang tertimbus dan tenggelam habis pulak tu. Manakal kawasan bukan kampong tak pulak tertimbus (gambar rujuk kat mana-mana blogger, berlambak gambarnyakan). Nampak sangat ada sesuatu yang Allah SWT suruh kta menungkan. Pada saya jelas amat Allah nak bagi peringatn pada penduduk Sumatera khasnya dan seluruh penduduk dumia amnya.

Masalah bala yang terkena pada suatu tempat tu bukan kerana ramai yang buat salah tapi cukuplah ada seorang yang datang atau pemastautin di tempat itu untuk Allah SWT menghancurkan tempat itu. Kalau ramai pemaksiat lagi le kan. Mahu atau tidak mahu di sesuatu tempat itu mestu ada yang sangat berani di era sekarang ini untuk menegur perlilaku pemaksiat setempat. Yakni amal makruf, nahi mungkar, yang sering dibaca pada Al Quran. Kalau kita buat tak tau (apoh tak hajab kata orang Perak) je entah le, kot sampai juga murka Allah kat kita kononnya bukan zon gempa.

Teringat peristiwa kat Sabah dahulu iaiitu ribut taufan (lupa namanya) dikatakan bukan laluannya di Sabah sepatutnya menghala kat Vietnam. Akan tetapi kerana mengikut cerita rakan-rakan pemaksiat berleluasa di kawasn Sabah itu sampai anjing pun diminumkan arak. Maka atas perintah Allah SWT membelokkan angin itu ke Sabah. Wallahuallam.

No comments:

Lagu yang menyedarkan kita.

Labels

About Me